ハバタク|HAVE A TAKT

NewsLetter|月刊ハバタク

Design for a Co-Creative World

  • ハバタク公式Twitter
  • ハバタク公式Facebook Page

世界を変えるイントラプレナーを育てる|Supporting a new generation of intrapraneurs

各国拠点リーダー向け事業創造トレーニング in MalaysiaBusiness Creation Training in Malaysia For Country Division Leaders

  • 10_1
  • 10_2
  • 10_3
    10_1 10_2 10_3

日系消費財メーカー様向けに、世界各国拠点のリーダークラスの方々を対象とした研修プログラムを実施。多国籍メンバーが全社の成長戦略上の重要拠点に滞在し、消費者インタビューやフィールドワークを行い、市場のニーズ理解に基づく新規事業アイデア創造を通じた自社の成長戦略検討に取り組みました。マクロデータでは分からない「臨場知」の獲得と、自社の提供価値の再認識、拠点間の信頼性構築にも効果を発揮しました。

We coordinated a training program for "leaders" selected from seperate country divisions in a Japanese Consumer Goods Manufacturer.

Multinational members of the company gathered in Malaysia, an important location of the firm's growth strategy to build ideas based on market needs identified during their customer interviews and related field work to ultimately develop a new business plan proposal.

The training program allowed participants gain a market understanding beyond what is presnted in croeconomic data, validate thier value within the company, as well as build credible and trusting relationships with fellow leaders across divisions and across countries.

●クライアント
日系消費財メーカー様
●期間
渡航5日間
●対象
世界各国拠点の課長職 23名
●提携先
株式会社グロービス
●テーマ
マレーシア市場での新規事業案を策定せよ

●Client
Japanese Consumer Goods Manufacturer
●Duration
5 days
●Target
Country-specific Division Leaders (23 people)
●Partner
GLOBIS Corporation
●Theme
Develop a new business plan proposal for the Malaysian market

実績一覧へ戻る