ハバタク|HAVE A TAKT

Design for a Co-Creative World

“Human Centered Business Design” Program"Human Centered Business Design" Program

  • 9_1
  • 9_2
    9_1 9_2

東京大学工学部の正課(四半期)の講義として「Human Centered Business Design」の企画運営を行いました。

ソニー株式会社の提示するビジネス課題を受けて、フィールドワークやユーザーインサイトの抽出、アイデアづくり、暗黙の前提を壊す“Break the Bias”、ビジネスプロトタイピングを実施。
3ヶ月間のカリキュラムには、コンサルタント・起業家・監査法人・大学教授など、様々なプロフェッショナルが参画しました。

生徒たちは3つのチームに分かれて活動し、提案先、ひいては世界をあっと驚かす事業づくりに向けて、探究を繰り返しました。

We coordinated a 「Human Centered Business Design」 Program as a regular curriculum at the University of Tokyo Faculty of Engineering.

The program involved field work (user insight investigation), ideation, "break the bias" workshops, and business prototyping centered on a business challenge put forward by Sony Corporation. A variety of professionals took part in the program, ranging from consultants, entrepreneurs, auditors, to university professors.

The students divided into three teams to repeatedly explore potential business developments and build innovative proposals.

●クライアント
東京大学工学部
●期間
3ヶ月
●提携先
SONY

●Client
Tokyo University Faculty of Engineering
●Duration
3 months
●Partner
SONY

実績一覧へ戻る