渡航型グローバルイントラプレナー育成プログラム(企業)Provision of for-business oriented glocal leadership training programs
これからの企業の成長には、不確実性の高い環境に順応し、多様な人々を巻き込んで泥臭く、新しい価値を共創してく人材が不可欠です。ハバタクは東南アジアを舞台にしたプロジェクト型研修を通じて、企業の次世代を担う人材の成長に貢献します。
「渡航型グローバルイントラプレナー育成プログラム」は海外に短期間渡航・滞在し、消費者インサイトの獲得、ビジネスアイデアの創造とプロトタイピングによる検証を行うプロジェクト型の研修プログラムです。本プログラムは参加者同士の対話主体のワークショップ形式と消費者インタビューや生活圏の訪問・観察を行うフィールドワーク形式の組み合わせで構成されており、新興国市場に対する理論的な知識の獲得に留まらず、実践的かつ具体的な経験を通じた「臨場知」の獲得と、実用性のある事業アイデア創造が可能です。事業アイデア創造のプロセスでは、論理やデータをアイデアの基点にするのではなく、将来の顧客となる生活者の共感を得るところからスタートし、未来志向でアイデアを創造するのが特徴です。
実施例:
日系消費財メーカー様向けに、世界各国拠点のリーダークラスの方々を対象とした研修プログラム(マレーシア)を実施。多国籍メンバーが全社の成長戦略上の重要拠点に滞在し、消費者インタビューやフィールドワークを行い、市場のニーズ理解に基づく新規事業アイデア創造を通じた自社の成長戦略検討に取り組みました。マクロデータでは分からない「臨場知」の獲得と、自社の提供価値の再認識、拠点間の信頼性構築にも効果を発揮しました。
We believe the future of corporate growth will be fueled by an innovative workforce who have the resilience to adapt themselves to highly uncertain environments and the ability to collaborate with people of diverse backgrounds.
Our project-based training programs set across Southeast Asia aim to develop employees into ‘intrapraneurs’; individuals at the heart of the next generation of innovative companies.
[Example]
We coordinated a training program for "leaders" selected from seperate country divisions in a Japanese Consumer Goods Manufacturer.
Multinational members of the company gathered in Malaysia, an important location of the firm's growth strategy to build ideas based on market needs identified during their customer interviews and related field work to ultimately develop a new business plan proposal.
The training program allowed participants gain a market understanding beyond what is presnted in croeconomic data, validate thier value within the company, as well as build credible and trusting relationships with fellow leaders across divisions and across countries.